C++ Switch

Switch kalıbı bir ifadenin sonucuna bağlı olarak içinde yer alan herhangi bir seçenekteki işlem satırlarını çalıştıran bir kalıptır.


C ++ 'daki anahtar deyimi, bir ifadenin değerine göre farklı kod bloklarını yürütmenizi sağlayan güçlü bir kontrol akışı mekanizmasıdır. Özellikle bir ifade için birden fazla olası değere sahip olduğunuzda ve her bir değere göre farklı eylemler yapmak istediğinizde kullanışlıdır.

YouTube ve Vlog için Hangi Kamerayı Almalıyım?

YouTube için en iyi video kamera, çekmek istediğin içerik türüne, bütçene ve kişisel tercihlerine göre değişir. Ancak genel olarak aşağıdaki kameralar genellikle YouTuber'lar tarafından tercih edilir:
 * Aynasız Kameralar: Sony ZV serisi, Canon M serisi gibi modeller hem fotoğraf hem de video çekimi için oldukça başarılıdır. Hafif, taşınabilir ve geniş lens seçeneklerine sahiptirler.
 * Aksiyon Kameralar: GoPro gibi markaların aksiyon kameraları, hareketli çekimler, spor videoları ve vloglar için idealdir. Su geçirmezlik, dayanıklılık ve geniş açılı lens gibi özellikleriyle öne çıkarlar.

C++ da Break ve Continue İfadeleri/Komutları/Kodları

C# Break and Continue

C# Break

 Bu ifade bir döngünün içinden çıkmak veya döngüyü durdurmak için  kullanılır. 

Örnek:

int main() {

for (int a = 3; a < 10; a++) {

cout << a << " | ";

if(a == 9) {

cout << "Kosul burda durur!";

break;

}

}

}

C++ Identifiers/Tanımlayıcılar

C++ Tanımlayıcıları

C++ programlama dilinde, i tanımlayıcıları program içindeki değişkenlere, işlevlere, sınıflara, yapılara veya diğer varlıklara atanan benzersiz adlardır. Örneğin, aşağıdaki ifadede,
int sayı = 11;

num bir tanımlayıcıdır.

C++'da Bir Tanımlayıcının Adına İlişkin Kurallar

Aşağıdaki kurallara uyulduğu sürece herhangi bir kelimeyi tanımlayıcı olarak kullanabiliriz:

Kablosuz Şarjın Avantajları ve Dezavantajları Nelerdir?


Kablosuz şarj için gerekenler:
 * Cihaz uyumluluğu: Telefonunuzun kablosuz şarj özelliğini desteklemesi gerekir. Bu özellik genellikle daha yeni model telefonlarda bulunur.
 * Şarj aleti: Qi standardına uygun bir kablosuz şarj aleti gereklidir.
Kablosuz şarjın avantajları:
 * Kullanım kolaylığı: Kablo derdi olmadan şarj etmek çok daha pratiktir.
 * Çok yönlülük: Araba tutucuları, masaüstü şarj cihazları gibi farklı seçenekler mevcuttur.

YouTube için hangi kamera daha iyi?

YouTube için hangi kamera daha iyi?
Hem video hem de fotoğraf çekimi için kullanılan bir kamera arıyorsan dijital kamera daha uygun olabilir. Ancak, YouTube'da düzenli olarak video çekiyorsan ve daha profesyonel sonuçlar istiyorsan video kamera daha iyi bir seçenek olabilir.
Neden video kamera?
 * Video odaklı özellikler: Daha iyi video kalitesi, daha fazla çekim modu ve daha uzun kayıt süreleri sunar.
 * Ses kayıt kalitesi: Genellikle dahili mikrofonlar daha iyi olduğu için ses kalitesi daha yüksektir.
 * Manuel kontroller: Diyafram, enstantane hızı gibi ayarları daha hassas yapabilmenizi sağlar.

C++ Data Tipleri

C++ Veri Tipleri
C++'da her değişkenin belirli bir veri tipi vardır. Bu veri tipi, değişkenin bellekte ne kadar yer tutacağını ve hangi tür değerleri alabileceğini belirler.
Temel Veri Tipleri
 * Tamsayılar:
   * int: Genel amaçlı tamsayı.
   * short: Daha küçük tamsayılar için.
   * long: Daha büyük tamsayılar için.
   * long long: Çok büyük tamsayılar için.
   * char: Tek bir karakteri saklamak için.
   * bool: Doğru (true) veya yanlış (false) değerlerini saklar.

C++ Hello World Programı

// Header File
#include <iostream>

// Standard NameSpace
using namespace std;

// Main Method
int main() {

  // Prints a Message saying "Hello World!"
  cout << "Hello World!";

  // Return value
  return 0;

}

C++ Main Function

 



The main() Function

int main() {

}


The main() function is the entry point of the program. A valid C++ program must include the main() function.


Manin function bu programa giriş noktasıdır. Geçerli bir C++ programı kesinlikle man() function içermek zorundadır.


C++ Döngüler

C++ Döngüleri: Tekrarlayan İşlemler İçin Güçlü Araçlar
C++'da döngüler, belirli bir kod bloğunu tekrar tekrar çalıştırmak için kullanılır. Bu, uzun ve yinelenen işlemleri otomatikleştirerek kodun daha okunaklı ve verimli olmasını sağlar.
C++'da Kullanılan Döngü Türleri
 * for döngüsü: Belirli bir sayıda tekrar etmek istediğinizde kullanılır. Başlangıç değeri, bitiş koşulu ve artış/azalış miktarı önceden belirlenir.
 * while döngüsü: Belirli bir koşul sağlandığı sürece döngü devam eder. Koşul doğru olduğu sürece döngü içindeki kod bloğu tekrar tekrar çalıştırılır.

C++ İf & İf Else Kullanımı

C C++ if…else kullanımı
C++ programında, belirtilen koşula bağlı olarak  bir eylemin yapılması söz konusu ise if deyiminden yararlanılır. 
If deyimi kullanılırken, karşılaştırma operatörlerinin yanı sıra mantıksal operatörler de kullanılabilir.
if (sayi > 10) Eğer sayi 10’dan büyük ise
koşul sağlanır.
 (TRUE)if (deger != 6) Eğer değer 6’ya eşit değil ise koşul sağlanır.
 (TRUE)if (sayac == 100) Eğer sayaç 100’e eşit isekoşul sağlanır. 
(TRUE)if (sonuc > eski_sonuc) Eğer sonuç, eski sonuçtan büyük ise koşul sağlanır. 
(TRUE)if (sayi > 17 && durum == “M”) Eğer sayi, 17’den büyük VE aynı zamanda durum M isekoşul sağlanır.
 (TRUE)if (sayac == 50 || toplam < 100) Eğer sayac 50’ye eşit VEYA toplam 100’den küçük ise koşul sağlanır. 
(TRUE)Koşulun sağlanmaması durumunda bir kod bloğu çalıştırmak istersek else deyiminden yararlanırız
.if: eğer else: aksi halde (değilse) anlamına gelir.

Örnek Uygulamalar

C++ Bitsel Operatörler

C programlama dilinde kullanılan bitsel Operatörler 

&   Ve (And)
|    Veya (Or)
  Özel veya (Xor)
~   Değil (Not)
<< Sola Kaydırma (Shift left)
>> Sağa Kaydırma (Shift right)

Ve Operatörü & (AND)

İki sayının bitlerine AND mantıksal işlemi uygular. İki bitte 1 bir olduğunda sonuç 1'dir diğer bütün olasılıklarda sonuç sıfırdır.
Veya  Operatörü | (OR)
İki sayının bitlerine OR mantıksal işlemi uygular. Yanlızca iki bitte 0 olduğunda sonuç sıfırdır diğer bütün olasılıklarda sonuç 1'dir.

Atama Operatörleri

Assignment Operators (Atama Operatörleri)

Atama Operatörleri, bir değişkene değer atamak için kullanılır. Atama operatörünün sol taraftaki işleneni değişkendir ve atama operatörünün sağ taraftaki işleneni bir değerdir. Sağ taraftaki değer, sol taraftaki aynı veri türü değişkeninde olmalıdır, aksi takdirde derleyici bir hata oluşturur.

Atama işleçleri, sağ taraftaki işlenenlerinden sol taraftaki işlenenlere değerler atamak için kullanılır. En yaygın atama işleci = (eşittir).X = 21 yazarsak; “x” değişkenine “21” değeri atadığımız anlamına gelir.


►" = " operatörü: Sağdaki değeri soldaki değere atamak için kullanılır.  

►" += " operatörü: Atanan değerler toplanır. Ve çıkan sonuca eşitlenir. 

►" -= "operatörü: Değerler çıkarılır.Ve sonuca eşitlenir. 


►" *= " operatörü: Değerler çarpılır Ve sonuca yazılır. 


►" /= " operatörü: Değerler birbirine bölünür ve çıkan sonuca eşitlenir. 


►" %= "operatörü: Değerlerin bölümünden kalan sonuca eşitlenir.