Geçerli Dizine Ekleme ve Sunma Kuralları
Aşağıdaki kurallar, makine tarafından okunabilir biçimde de bulunur.
Bu kurallar robots meta etiketi ve X-Robots-Tag koduyla snippet'lerin dizine eklenmesini ve sunulmasını kontrol etmek için kullanılabilir. Her değer belirli bir kuralı temsil eder. Birden çok kural, virgülle ayrılmış bir listede veya ayrı meta etiketlerde birleştirilebilir. Bu kurallar büyük/küçük harfe duyarlı değildir.
Sayfanızın indexlenmesi için aşağıdaki ifadeler robot etiketler olarak eklemeniz icab etmektedir.
Kurallarall Dizine ekleme veya sunmaya ilişkin herhangi bir kısıtlama yok.
Bu kural, varsayılan değer olup açık olarak yazılmasının
herhangi bir etkisi olmaz.
noindex
Bu sayfayı veya kaynağı arama sonuçlarında gösterme.
Bu kuralı belirlemezseniz sayfa veya kaynak, dizine eklenerek
arama sonuçlarında gösterilebilir.
Google'dan bilgi kaldırmak için adım adım açıklamalı
kılavuzdan yardım alabilirsiniz.
nofollow Bu sayfadaki bağlantıları izleme. Bu kuralı belirlemezseniz
Google, bağlantı verilen sayfaları keşfetmek için sayfadaki
bağlantıları kullanabilir. nofollow hakkında daha fazla bilgi edinin.
none noindex, nofollow etiketine eş değer.
noarchive Arama sonuçlarında önbelleğe alınan bağlantı gösterme.
Bu kuralı belirlemezseniz Google, önbelleğe alınmış bir sayfa
oluşturabilir ve kullanıcılar arama sonuçları üzerinden
bu sayfaya ulaşabilir.
nositelinkssearchbox
Bu sayfanın arama sonuçlarında site bağlantısı arama kutusu
gösterme. Bu kuralı belirlemezseniz Google, sitenizdeki diğer
doğrudan bağlantılarla birlikte arama sonuçlarında sitenize
özel bir arama kutusu oluşturabilir.
nosnippet
Arama sonuçlarında bu sayfaya ait metin snippet'i veya
video önizlemesi gösterme. Daha iyi bir kullanıcı deneyimiyle
sonuçlandığında, bir statik resim küçük resmi (varsa)
görünmeye devam edebilir. Bu, tüm arama sonucu biçimleri için
(Google'da: web arama, Google Görseller, Keşfet, yapay zeka
özetleri) geçerlidir ve içeriğin, yapay zeka özetleri için doğrudan
giriş olarak kullanılmasını da engeller.
Bu kuralı belirlemezseniz Google, sayfada bulunan bilgileri
kullanarak bir metin snippet'i ve video önizlemesi oluşturabilir.
İçeriğinizin belirli bölümlerinin arama sonucu snippet'lerinde
görünmesini engellemek için data-nosnippet HTML özelliğini
kullanın.
indexifembedded
Bir sayfa başka bir sayfaya yerleştirilmişse noindex kuralı olsa
bile Google, iframes veya benzer HTML etiketleri aracılığıyla
sayfayı dizine ekleyebilir.
indexifembedded özelliği yalnızca noindex ile birlikte kullanıldığında
etkilidir.
max-snippet: [sayı]
Bu arama sonucu için metin nitelikli snippet olarak en fazla
[sayı] karakter kullanın. (Bir URL'nin, arama sonuçları sayfasında
birden fazla arama sonucu olarak görünebileceğini unutmayın.)
Bu durum, resim veya video önizlemelerini etkilemez.
Bu, tüm arama sonucu biçimleri için (ör. Google web arama,
Google Görseller, Keşfet, Asistan, yapay zeka özetleri) geçerlidir
ve içeriğin ne kadarının yapay zeka özetlerinde doğrudan giriş
olarak kullanılabileceğini de sınırlandırır. Ancak, bu sınır,
bir yayıncının içerik kullanımı konusunda ayrı olarak izin verdiği
durumlarda geçerli değildir. Örneğin, yayıncı sayfa içi
yapılandırılmış veri biçiminde içerik sağlıyorsa veya Google
ile bir lisans sözleşmesi varsa bu ayar, izin verilen daha
spesifik kullanımları kesintiye uğratmaz. Ayrıştırılabilir
bir [sayı] belirtilmediyse bu kural yok sayılır.
Bu kuralı belirlemezseniz Google, snippet'in uzunluğuna
karar verir.
Özel değerler:
0: Hiçbir snippet gösterilmez. nosnippet etiketine eş değer.
-1: Google hem kullanıcıların içeriğinizi keşfetmesine
yardımcı olmak hem de kullanıcıları sitenize yönlendirmek
için en etkili olacağını belirlediği snippet uzunluğunu seçer.
Örnekler:
Bir snippet'in arama sonuçlarında gösterilmesini durdurmak için:
<meta name="robots" content="max-snippet:0">
Snippet'te en fazla 20 karakter gösterilmesine izin vermek için:
<meta name="robots" content="max-snippet:20">
Snippet'te gösterilebilecek karakterlerin sayısında bir sınır
olmadığını belirtmek için:
<meta name="robots" content="max-snippet:-1">
max-image-preview: [ayar]
Arama sonuçlarında bu sayfa için bir resim önizlemesinin
maksimum boyutunu ayarlayın.
max-image-preview kuralını belirlemezseniz Google,
varsayılan boyutta bir resim önizlemesi gösterebilir.
Kabul edilen [ayar] değerleri:none: Resim önizlemesi gösterilmez.
standard: Varsayılan bir resim önizlemesi gösterilebilir.
large: Görüntü alanının genişliğine kadar, daha büyük
bir resim önizlemesi gösterilebilir.
Bu, tüm arama sonucu biçimleri için (Google web arama,
Google Görseller, Keşfet, Asistan gibi) geçerlidir. Ancak, bu sınır,
bir yayıncının içerik kullanımı konusunda ayrı olarak izin
verdiği durumlarda geçerli değildir. Örneğin, yayıncı sayfa içi
yapılandırılmış veri biçiminde (AMP ve bir makalenin standart
sürümleri gibi) içerik sağlıyorsa veya Google ile bir lisans
sözleşmesi varsa bu ayar, izin verilen daha spesifik kullanımları
kesintiye uğratmaz.
AMP sayfaları ve bir makalenin standart sürümü Arama veya
Keşfet'te sunulduğunda Google'ın daha büyük boyutta küçük
resimler kullanmasını istemiyorsanız max-image-preview değeri
olarak standard veya none belirtin.
Örnek:
<meta name="robots" content="max-image-preview:standard">
max-video-preview: [sayı]
Arama sonuçlarında bu sayfadaki videolar için video snippet'i
olarak en fazla [sayı] saniye kullanın.
max-video-preview kuralını belirlemezseniz Google, arama
sonuçlarında bir video snippet'i gösterebilir ve önizlemenin
ne kadar sürebileceği konusundaki kararı Google'a bırakmış
olursunuz.
Özel değerler:
-1: Google hem kullanıcıların içeriğinizi keşfetmesine
yardımcı olmak hem de kullanıcıları sitenize yönlendirmek
için en etkili olacağını belirlediği snippet uzunluğunu seçer.
Örnekler:
Bir snippet'in arama sonuçlarında gösterilmesini durdurmak için:
<meta name="robots" content="max-snippet:0">
Snippet'te en fazla 20 karakter gösterilmesine izin vermek için:
<meta name="robots" content="max-snippet:20">
Snippet'te gösterilebilecek karakterlerin sayısında bir sınır
olmadığını belirtmek için:
<meta name="robots" content="max-snippet:-1">
max-image-preview: [ayar]
Arama sonuçlarında bu sayfa için bir resim önizlemesinin
maksimum boyutunu ayarlayın.
max-image-preview kuralını belirlemezseniz Google,
varsayılan boyutta bir resim önizlemesi gösterebilir.
Kabul edilen [ayar] değerleri:none: Resim önizlemesi gösterilmez.
standard: Varsayılan bir resim önizlemesi gösterilebilir.
large: Görüntü alanının genişliğine kadar, daha büyük
bir resim önizlemesi gösterilebilir.
Bu, tüm arama sonucu biçimleri için (Google web arama,
Google Görseller, Keşfet, Asistan gibi) geçerlidir. Ancak, bu sınır,
bir yayıncının içerik kullanımı konusunda ayrı olarak izin
verdiği durumlarda geçerli değildir. Örneğin, yayıncı sayfa içi
yapılandırılmış veri biçiminde (AMP ve bir makalenin standart
sürümleri gibi) içerik sağlıyorsa veya Google ile bir lisans
sözleşmesi varsa bu ayar, izin verilen daha spesifik kullanımları
kesintiye uğratmaz.
AMP sayfaları ve bir makalenin standart sürümü Arama veya
Keşfet'te sunulduğunda Google'ın daha büyük boyutta küçük
resimler kullanmasını istemiyorsanız max-image-preview değeri
olarak standard veya none belirtin.
Örnek:
<meta name="robots" content="max-image-preview:standard">
max-video-preview: [sayı]
Arama sonuçlarında bu sayfadaki videolar için video snippet'i
olarak en fazla [sayı] saniye kullanın.
max-video-preview kuralını belirlemezseniz Google, arama
sonuçlarında bir video snippet'i gösterebilir ve önizlemenin
ne kadar sürebileceği konusundaki kararı Google'a bırakmış
olursunuz.
Özel değerler:
0: En çok, max-image-preview ayarına uygun bir statik resim
kullanılabilir.
-1: Sınır yoktur.
Bu, tüm arama sonucu biçimleri için geçerlidir (Google'da:
web arama, Google Görseller, Google Videolar, Keşfet, Asistan).
Ayrıştırılabilir bir [sayı] belirtilmediyse bu kural yok sayılır.
Örnek:
<meta name="robots" content="max-video-preview:-1">
notranslate
kullanılabilir.
-1: Sınır yoktur.
Bu, tüm arama sonucu biçimleri için geçerlidir (Google'da:
web arama, Google Görseller, Google Videolar, Keşfet, Asistan).
Ayrıştırılabilir bir [sayı] belirtilmediyse bu kural yok sayılır.
Örnek:
<meta name="robots" content="max-video-preview:-1">
notranslate
Arama sonuçlarında bu sayfanın çevirisini sunma.
Bu kuralı belirlemezseniz Google, arama sorgusunun dilinde
mevcut olmayan bir arama sonucuna ait başlık bağlantısı ve
snippet'in çevirisini sunabilir. Kullanıcı çevrilmiş başlık bağlantısını
tıklarsa sayfadaki diğer tüm kullanıcı etkileşimleri Google Çeviri
üzerinden yapılır ve sonrasında gelen bağlantılar da otomatik
olarak çevrilir.
noimageindex
Bu kuralı belirlemezseniz Google, arama sorgusunun dilinde
mevcut olmayan bir arama sonucuna ait başlık bağlantısı ve
snippet'in çevirisini sunabilir. Kullanıcı çevrilmiş başlık bağlantısını
tıklarsa sayfadaki diğer tüm kullanıcı etkileşimleri Google Çeviri
üzerinden yapılır ve sonrasında gelen bağlantılar da otomatik
olarak çevrilir.
noimageindex
Bu sayfadaki görselleri dizine ekleme. Bu yönergeyi
belirlemezseniz sayfadaki görseller dizine eklenebilir ve
arama sonuçlarında gösterilebilir.
unavailable_after: [tarih/saat]
Belirtilen tarihten/saatten sonra arama sonuçlarında
bu sayfayı gösterme. Tarih/saat değeri yaygın şekilde
benimsenen bir biçimde belirtilmelidir. Örneğin, bunlarla
sınırlı olmamakla birlikte, RFC 822, RFC 850 ve ISO 8601 gibi.
Geçerli bir tarih/saat belirtilmezse kural yok sayılır. Varsayılan
olarak içerik için son kullanma tarihi yoktur.
Bu kuralı belirlemezseniz bu sayfa, arama sonuçlarında
süresiz olarak gösterilebilir. Googlebot, belirtilen tarih ve
saatten sonra URL'nin tarama hızını önemli ölçüde düşürür.
Örnek:
<meta name="robots" content="unavailable_after: 2020-09-21">
belirlemezseniz sayfadaki görseller dizine eklenebilir ve
arama sonuçlarında gösterilebilir.
unavailable_after: [tarih/saat]
Belirtilen tarihten/saatten sonra arama sonuçlarında
bu sayfayı gösterme. Tarih/saat değeri yaygın şekilde
benimsenen bir biçimde belirtilmelidir. Örneğin, bunlarla
sınırlı olmamakla birlikte, RFC 822, RFC 850 ve ISO 8601 gibi.
Geçerli bir tarih/saat belirtilmezse kural yok sayılır. Varsayılan
olarak içerik için son kullanma tarihi yoktur.
Bu kuralı belirlemezseniz bu sayfa, arama sonuçlarında
süresiz olarak gösterilebilir. Googlebot, belirtilen tarih ve
saatten sonra URL'nin tarama hızını önemli ölçüde düşürür.
Örnek:
<meta name="robots" content="unavailable_after: 2020-09-21">
Sözün özü başında no olan her ifade gösterilmeyecek unsuru gösterir.
Kaynak:https://developers.google.com/search/docs/crawling-indexing/robots-meta-tag?hl=tr
Kaynak:https://developers.google.com/search/docs/crawling-indexing/robots-meta-tag?hl=tr
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder