HİT SAYISI ARTTIRMANIN 30 ETKİLİ STRATEJİSİ
Site sahibi herkesin istediği temel hedef elbetteki sitesinin ziyaretçi sayısını arttırmaktır. Bu yazımda sitenin trafiği organik olarak nasıl arttırılır konusunu işleyeceğim.
Hedefiniz aşağıdakilerden biriyse doğru yerdesiniz
· Web sitesi ziyaretçi sayısı arttırma
· Site ziyaretçi sayısını arttırma
· Ziyaretçi sayısı arttırma
· Trafik arttırma
· Site trafiği arttırma
· Site hit arttırma
· Hit arttırma yöntemleri
· Hit arttırma yolları
· Site hit artırma
· Site hitini arttır
· Tekil hit arttırma
· Organik hit arttırma
· Web site hit arttırma
· Site hit arttırma
· Web sitesi hit arttırma
1. Sitenizde uzun yazılar yazın. Kısa yazı yazarsak insanlar kolayca okurlar. Böylece çok okunuruz zannediyorsanız yanılıyorsunuz. Google yazınız uzunsa onu indeksliyor ve arama sonuçlarında gösteriyor. Yazınız arama sonuçlarında çıktıkça daha çok okunuyorsunuz.Okundukça da trafiğiniz artıyor ve daha çok ziyaretçi trafiği çekiyor.
2. Yazdığınız her yazıya ekleyebildiğiniz kadar etiket ekleyin. Etiket eklemekten çekinmeyin. Eklediğiniz etiketler küçük harfli olsun. Google büyük harfli etiketlerden hoşlanmaz. Onları saf dışı bırakır.
3. Sitenizi google search console ile ilişkilendirin. Çünkü google search console ile ilişkilendirilmiş siteleri indeksleyerek arama sonuçlarında çıkmasını ve okunmasını sağlıyor.
Önce https://analytics.google.com/analytics/web/ adresine gidiyoruz. Orda gmail hesabımızla oturum açıyoruz.
Oturum açtıktan sonra sol bölmede en altta yer alan yönetici sekmesini https://analytics.google.com/analytics/admin tıklıyoruz.
Üçüncü olarak mülk oluşturu https://analytics.google.com/analytics/web//admin/property/create tıklıyoruz.
Dördüncü olarak bunun içinde eğer sadece sitemiz var ise webi tercih ediyoruz.Hem web sitemiz hem de uygulamamız varsa uygulamalar ve webi tercih ediyoruz.
Bu tercihi yaptıktan sonra mülk kullanıcı yönetiminin altında yer alan izleme kodunu tıklıyoruz. Gelen menüde yer alan Global Site Etiketi (gtag.js) içinde yer alan kodu kopyalıyoruz.
Browserdan https://draft.blogger.com/ u açıyoruz. Ordan temayı tıklıyoruz. Gelen menüden sağda yer alan alt alta üç nokta olan kısmı ( özelleştir in tam karşısında yer alır) tıklıyoruz. Yeni bir menü görünüyor. Görünen menüden HTML yi düzenleyi tıklıyoruz. Yeni gelen HTML şablon sayfasında <head> etiketinin hemen sonrasına kopyalamış olduğumuz kodu yapıştırıyoruz. Bunun akabinde sonrasında sayfanın el alt sağ tarafında yer alan kaydet butonuna tıklıyoruz . Bekliyoruz. Sol altta güncelleme başarılı yazısını gördüysek işlem tamam demektir . Güncelleme başarısız yazısı varsa kodu yapıştırdığımız yerde sorun var demektir. Düzgün şekilde işlemi yapıp çıkıyoruz.
İzleme bilgilerinin altında yer alan diğer ayarları da kendimize göre yapıyoruz. Böylece bu işlem tamamlanmış oluyor.
4. Etiketleme yaparken google da aynı etiketi kullanıp ne kadar arandığını veya hangi kelimeyle arandığını görüp ona göre düzenleme yapabilirsiniz. Daha çok aranan etiketi siz de kullanırsanız siteniz daha iyi ziyaretçi çekecektir.
5. Google da çok aratılan etiketleri bulup yazınızın içinde kullanıp hem de etiketlere ekleyerek ziyaretçi trafiğinizi arttırabilirsiniz.
6. Sitenize forum sayfası ekleyebilirsiniz. İnsanlar tartışma olan yerlere sık sık uğrarlar ve yazılanları okurlar.
7.Sitenizde yorumları açık bırakırsanız insanlar oraya dertlerini ya da düşüncelerini yazarlar. Böylece sitenizin trafiği artmış olur.
8.Mail abonelikleri oluşturup bununla ziyaretçi arttırabilirsiniz. Blogger da veya Wordpress de ya da diğer sitelerde mail eklentisi olduğu gibi https://mailchimp.com/ adresinden mailchimp sistemine üye olarak da bu yöntemi kullanabilirsiniz.
Wordpress için https://wordpress.org/plugins/mailchimp-for-wp/ kullanabilirsiniz.
9. Sitenizde abone ol eklentisini de kullanabilirsiniz. Bloggerde bu seçenek kendi widgetlerinde olduğu gibi Wordpress için de https://mythemeshop.com/plugins/wp-subscribe-pro/ eklentisini kullanabilirsiniz.
10. Yazılarınızı ilgili siteler,forumlar yanında facebook ,twitter gibi sosyal medya mecralarında paylaşmak.Sosyal medyayı etkili kullanmak.Sosyal medya hesaplarınıza yönelik düzenli içerik takvimi oluşturarak ve içerik paylaşımları yaparak sosyal medya takipçilerinizi web sitenize yönlendirebilirsiniz. Sosyal medyayı daha aktif kullandıkça ziyaretçi trafiğindeki artışa şahit olabilirsiniz. Ayrıca sosyal medyaya reklam vermeniz etkileşim açısından fayda sağlar, reklam verme sayınız arttıkça sosyal medya hesaplarınızdaki takipçi sayınız da artar.
11. Meta taglar .Yazının içine meta tag görevi görecek ikinci bir başlık daha girin.
12. Sitenizdeki yazıları veya farklı sitelerinizdeki sitelerdeki yazıları birbirine link vererek paylaşın. Böylece siteniz içinde ya da siteleriniz arasında bir ağ döngüsü sağlamış olursunuz.
13.Sitenizin açılma süresinin hızlı olması gerekir. Bunun için de hızlı olan bir hosting firması kullanmalısınız. Ayrıca giriş sayfanızda html kodlar az olursa siteniz hızlı bir şekilde açılacaktır.
14.Belirli aralıklarla SEO araştırması yapın.Sektördeki yeniliklerden haberdar olun ve uygulayın.
15. Bir blogunuz veya siteniz olduğunu saklamayın. Eş dost akraba bütün tanıdıklarınıza sitenizden bahsedin.Kartvizitinizde sitenizi belirtin. Sosyal medya hesaplarınızda sitenizi belirtin.
16.Blogunuzun ve sitenizin teması hem göze hitap etsin hem de pratik olsun.
17.Eski yazılarınızı zaman zaman güncelleyin. Google bunu sever ve sizi yükseltir.
18. Blogunuz mutlaka mobil uyumlu olsun. Kendiniz mobilde nasıl göründüğünü kesinlikle kontrol edin. Buna göre site genişliklerinde düzenlemeler yapın. Okuyucularınızı memnun edin.
19.Blogunuzda arama eklentisi aktif olsun.
20.Blogunuzda translate butonu aktif olsun. Şayet Türkçe bilmeyen bir okuyucu gelirse hemen kendi diline çevirip sitenizi okuyabilsin.
21. Blogunuzun Android ve IPhone mobil uygulamasını oluşturun.
22.İyi Bir Başlık Araştırmalara göre başlık, tıklama trafiğinin %75’inin sorumlusudur. Bu yüzden başlık meselesine ciddi şekilde eğilmemiz gerekiyor.Dünyanın en meşhur bloggerlarına göre en dikkat çeken başlıkların formülü şöyle:
Hedefiniz aşağıdakilerden biriyse doğru yerdesiniz
· Web sitesi ziyaretçi sayısı arttırma
· Site ziyaretçi sayısını arttırma
· Ziyaretçi sayısı arttırma
· Trafik arttırma
· Site trafiği arttırma
· Site hit arttırma
· Hit arttırma yöntemleri
· Hit arttırma yolları
· Site hit artırma
· Site hitini arttır
· Tekil hit arttırma
· Organik hit arttırma
· Web site hit arttırma
· Site hit arttırma
· Web sitesi hit arttırma
1. Sitenizde uzun yazılar yazın. Kısa yazı yazarsak insanlar kolayca okurlar. Böylece çok okunuruz zannediyorsanız yanılıyorsunuz. Google yazınız uzunsa onu indeksliyor ve arama sonuçlarında gösteriyor. Yazınız arama sonuçlarında çıktıkça daha çok okunuyorsunuz.Okundukça da trafiğiniz artıyor ve daha çok ziyaretçi trafiği çekiyor.
2. Yazdığınız her yazıya ekleyebildiğiniz kadar etiket ekleyin. Etiket eklemekten çekinmeyin. Eklediğiniz etiketler küçük harfli olsun. Google büyük harfli etiketlerden hoşlanmaz. Onları saf dışı bırakır.
3. Sitenizi google search console ile ilişkilendirin. Çünkü google search console ile ilişkilendirilmiş siteleri indeksleyerek arama sonuçlarında çıkmasını ve okunmasını sağlıyor.
Önce https://analytics.google.com/analytics/web/ adresine gidiyoruz. Orda gmail hesabımızla oturum açıyoruz.
Oturum açtıktan sonra sol bölmede en altta yer alan yönetici sekmesini https://analytics.google.com/analytics/admin tıklıyoruz.
Üçüncü olarak mülk oluşturu https://analytics.google.com/analytics/web//admin/property/create tıklıyoruz.
Dördüncü olarak bunun içinde eğer sadece sitemiz var ise webi tercih ediyoruz.Hem web sitemiz hem de uygulamamız varsa uygulamalar ve webi tercih ediyoruz.
Bu tercihi yaptıktan sonra mülk kullanıcı yönetiminin altında yer alan izleme kodunu tıklıyoruz. Gelen menüde yer alan Global Site Etiketi (gtag.js) içinde yer alan kodu kopyalıyoruz.
Browserdan https://draft.blogger.com/ u açıyoruz. Ordan temayı tıklıyoruz. Gelen menüden sağda yer alan alt alta üç nokta olan kısmı ( özelleştir in tam karşısında yer alır) tıklıyoruz. Yeni bir menü görünüyor. Görünen menüden HTML yi düzenleyi tıklıyoruz. Yeni gelen HTML şablon sayfasında <head> etiketinin hemen sonrasına kopyalamış olduğumuz kodu yapıştırıyoruz. Bunun akabinde sonrasında sayfanın el alt sağ tarafında yer alan kaydet butonuna tıklıyoruz . Bekliyoruz. Sol altta güncelleme başarılı yazısını gördüysek işlem tamam demektir . Güncelleme başarısız yazısı varsa kodu yapıştırdığımız yerde sorun var demektir. Düzgün şekilde işlemi yapıp çıkıyoruz.
İzleme bilgilerinin altında yer alan diğer ayarları da kendimize göre yapıyoruz. Böylece bu işlem tamamlanmış oluyor.
4. Etiketleme yaparken google da aynı etiketi kullanıp ne kadar arandığını veya hangi kelimeyle arandığını görüp ona göre düzenleme yapabilirsiniz. Daha çok aranan etiketi siz de kullanırsanız siteniz daha iyi ziyaretçi çekecektir.
5. Google da çok aratılan etiketleri bulup yazınızın içinde kullanıp hem de etiketlere ekleyerek ziyaretçi trafiğinizi arttırabilirsiniz.
6. Sitenize forum sayfası ekleyebilirsiniz. İnsanlar tartışma olan yerlere sık sık uğrarlar ve yazılanları okurlar.
7.Sitenizde yorumları açık bırakırsanız insanlar oraya dertlerini ya da düşüncelerini yazarlar. Böylece sitenizin trafiği artmış olur.
8.Mail abonelikleri oluşturup bununla ziyaretçi arttırabilirsiniz. Blogger da veya Wordpress de ya da diğer sitelerde mail eklentisi olduğu gibi https://mailchimp.com/ adresinden mailchimp sistemine üye olarak da bu yöntemi kullanabilirsiniz.
Wordpress için https://wordpress.org/plugins/mailchimp-for-wp/ kullanabilirsiniz.
9. Sitenizde abone ol eklentisini de kullanabilirsiniz. Bloggerde bu seçenek kendi widgetlerinde olduğu gibi Wordpress için de https://mythemeshop.com/plugins/wp-subscribe-pro/ eklentisini kullanabilirsiniz.
10. Yazılarınızı ilgili siteler,forumlar yanında facebook ,twitter gibi sosyal medya mecralarında paylaşmak.Sosyal medyayı etkili kullanmak.Sosyal medya hesaplarınıza yönelik düzenli içerik takvimi oluşturarak ve içerik paylaşımları yaparak sosyal medya takipçilerinizi web sitenize yönlendirebilirsiniz. Sosyal medyayı daha aktif kullandıkça ziyaretçi trafiğindeki artışa şahit olabilirsiniz. Ayrıca sosyal medyaya reklam vermeniz etkileşim açısından fayda sağlar, reklam verme sayınız arttıkça sosyal medya hesaplarınızdaki takipçi sayınız da artar.
11. Meta taglar .Yazının içine meta tag görevi görecek ikinci bir başlık daha girin.
12. Sitenizdeki yazıları veya farklı sitelerinizdeki sitelerdeki yazıları birbirine link vererek paylaşın. Böylece siteniz içinde ya da siteleriniz arasında bir ağ döngüsü sağlamış olursunuz.
13.Sitenizin açılma süresinin hızlı olması gerekir. Bunun için de hızlı olan bir hosting firması kullanmalısınız. Ayrıca giriş sayfanızda html kodlar az olursa siteniz hızlı bir şekilde açılacaktır.
14.Belirli aralıklarla SEO araştırması yapın.Sektördeki yeniliklerden haberdar olun ve uygulayın.
15. Bir blogunuz veya siteniz olduğunu saklamayın. Eş dost akraba bütün tanıdıklarınıza sitenizden bahsedin.Kartvizitinizde sitenizi belirtin. Sosyal medya hesaplarınızda sitenizi belirtin.
16.Blogunuzun ve sitenizin teması hem göze hitap etsin hem de pratik olsun.
17.Eski yazılarınızı zaman zaman güncelleyin. Google bunu sever ve sizi yükseltir.
18. Blogunuz mutlaka mobil uyumlu olsun. Kendiniz mobilde nasıl göründüğünü kesinlikle kontrol edin. Buna göre site genişliklerinde düzenlemeler yapın. Okuyucularınızı memnun edin.
19.Blogunuzda arama eklentisi aktif olsun.
20.Blogunuzda translate butonu aktif olsun. Şayet Türkçe bilmeyen bir okuyucu gelirse hemen kendi diline çevirip sitenizi okuyabilsin.
21. Blogunuzun Android ve IPhone mobil uygulamasını oluşturun.
22.İyi Bir Başlık Araştırmalara göre başlık, tıklama trafiğinin %75’inin sorumlusudur. Bu yüzden başlık meselesine ciddi şekilde eğilmemiz gerekiyor.Dünyanın en meşhur bloggerlarına göre en dikkat çeken başlıkların formülü şöyle:
Adetlendirme + Üstünlük İfadesi + Anahtar Kelime Öbeği
İnsanlar, diğer başlık türüne göre bir sayı ile başlayan yazı başlıklarına bayılıyorlar.
Tek numaralı başlıklar, çift sayılı başlıklardan %20 daha fazla tıklama alıyor.
Tek numaralı başlıklar, çift sayılı başlıklardan %20 daha fazla tıklama alıyor.
Google kullanıcıları ayrıca, ilk olarak arama yaptıkları anahtar kelime veya anahtar kelime öbeği ile tam uyumlu başlıkları tıklamayı tercih ediyorlar.
23. Açıklama Metni
Bir Google araması sonucunda başlık altında gösterilen yer, açıklama metnidir ve açıklama metni tıklama oranını %20 etkiliyor. Yoast SEO veya All in One SEO Eklentisi ile blog yazınız için özel açıklamalar oluşturabilirsiniz. Siz özel bir açıklama oluşturmazsanız, Google, yazınınızdaki bazı metinleri açıklama olarak otomatik olarak çekecektir. Çoğu durumda bunların çok mantıklı olmayan zayıf açıklamalar olduğunu belirtelim. Bu yüzden tıklama oranını ve sayısını arttırmak için muhakkak açıklama metnine kafa yormak, zaman ayırmak gerekiyor.
Tıklamaları artırmak için en iyi meta açıklama (açıklama metni) başında aranılan şeyi gösterip sonucu göstermeyen açıklamalardır.
23. Açıklama Metni
Bir Google araması sonucunda başlık altında gösterilen yer, açıklama metnidir ve açıklama metni tıklama oranını %20 etkiliyor. Yoast SEO veya All in One SEO Eklentisi ile blog yazınız için özel açıklamalar oluşturabilirsiniz. Siz özel bir açıklama oluşturmazsanız, Google, yazınınızdaki bazı metinleri açıklama olarak otomatik olarak çekecektir. Çoğu durumda bunların çok mantıklı olmayan zayıf açıklamalar olduğunu belirtelim. Bu yüzden tıklama oranını ve sayısını arttırmak için muhakkak açıklama metnine kafa yormak, zaman ayırmak gerekiyor.
Tıklamaları artırmak için en iyi meta açıklama (açıklama metni) başında aranılan şeyi gösterip sonucu göstermeyen açıklamalardır.
Örneğin…Başlık
9 Maddede Bloglar İçin En İyi SEO Uygulamaları
Meta Açıklama – Açıklama Metni
Blogcuların harika sonuçlar elde etmek için kullandıkları 9 Site İçi SEO taktiği vardır. Bunlardan en önemli olanı…
Blogcuların harika sonuçlar elde etmek için kullandıkları 9 Site İçi SEO taktiği vardır. Bunlardan en önemli olanı…
Bu açıklama, onları SEO‘da en önemli rolü oynayan taktiği öğrenmek için tıklamaya zorlayacaktır.
23. Tarih
Yazının yayınlanma tarihi de tıklama oranı üzerinde etkilidir. Tarihin, tıklama oranını arttırmaüzerindeki etkisi de %5 diyebiliriz. Bu oran size küçük gibi gelebilir ama arama sonucu sıralamasında 1. sıradaki sonuç ile 2. – 3. sıradaki sonuç arasında önemli bir fark meydana getirebilir. Buna göre çoğu kullanıcı için en iyi sonuçlar, en güncel veya daha güncel olan sonuçlardır.
Çoğu kullanıcı yayın tarihi belli bir süreyi aşmış sayfaların sonuçlarını görmezden gelir ve aradığı konu ile alakalı daha güncel sonuçları görmek ister. Bu anlamda en rekabetçi arama sonuçlarının yayınlanma tarihleri genellikle son 90-150 gün içindedir.
Yazılarınızın yayınlanma tarihini Google arama sonuçlarında daha iyi duruma getirmek en için öncelikle en çok tıklanan yazılarınızı tespit edin. Ardından, her birine kısaca yeni bir içerik ekleyip bugünün tarihi ile tekrar yayınlayın. Bu, eski içeriğin güncel kalmasına ve tarih açısından Google sonuçlarında, yine rekabet gücünüzü korumanıza yardımcı olacaktır.
Başlığınızı, açıklamanızı ve yayınlama tarihinizi optimize ettiğinizde, Google aramada tıklama oranını artırmak için gücünüzün her şeyini yaptınız.
24. Sayfada Kalma Süresini Arttırmak
Bir kişi bir Google aramasından sonra, belirli bir sayfayı veya yayını tıklar. İşte tam da bu andan sonra sayfada kalma süresi (oturum süresi) başlar. Kişi sayfadan ayrıldığı anda da sayfada kalma süresi sona erer. Bu istatistikler Google Analytics‘te görebilirsiniz.
Sayfada kalma süresi (oturum süresi) ne kadar uzun olursa, arama onucu sıralamalarında yazınızın sırası o kadar yükselecektir. Bu yüzden sayfada kalma süresini arttırma işine kafa yormalıyız. Sayfada kalma süresini etkileyen temel faktörler şunlardır:
24. 1. Yazınızın cümlelerinin, ekranın üst kısmında olduğundan emin olun.
Aşağı kaydırma yapmadan önce yazınızın ilk cümlesinin görülebildiğinden emin olmak için bir bilgisayar, dizüstü bilgisayar ve akıllı telefon ile hızlıca kontrol etmelisiniz.
24.2. Harika bir giriş ile onları yazınızın alt kısımlarına doğru çekin.
24. 3. İçeriğinizi maddeler ve başlıklara dikkat çekin.
Yazınızı muhakkak madde işaretli listelere, numaralı sıralamalara/başlıklara kırın ve tek bir paragraf için hiçbir zaman sekiz cümleyi aşmayın.
24. 4. Yayınlarınıza görselleri stratejik olarak yerleştirin.
Grafikler, çizelgeler ve gömülü YouTube videoları kullanmaya çalışın.
24.5. Özel bir yazı tipi ile gösterişli olmayın ve satır aralığını çok yüksek veya alçak tutmayın.
24.6. Reklamlarınızı, mobil cihazdaki birinci veya ikinci paragrafın ardından başlatın.
24.7. Mesajlarınızın son paragrafına özelleştirilmiş iç bağlantılar (hyper link) yerleştirin.
25.SE Ranking kullanmak
https://seranking.com/ aslında ücretli bir site.Ancak triali kullanıp eksiklerinizi tesbit ederek onları giderip tıklamanızı arttırabilirsiniz.
SE Ranking aslında online bir seo yazılımı. İstenilen kelimelerde web sitesinin arama sonuçlarının en üstüne tırmanmasına yardımcı olan güçlü bir pazarlama platformu. Platform, pazarlama planı, web sitesi denetimi, tüm konumlar ve cihazlar için anahtar kelime sıralama izleme, sosyal medya yönetimi, SEO potansiyel, sayfa değişiklikleri izleme ve diğer pek çok özellik gibi ekstra seçenekler ve özel özelliklere sahip bir dizi faydalı araç içerir.
SE Ranking, aynı platformda birçok projede çalışmanıza ve çevrimiçi mağazanızın başarısını ölçmenize olanak tanır. Pazarlama ekibi içinde uzman iseniz, bu araç aynı zamanda herkesin aynı sayfada konuşmasına yardımcı oluyor. Örneğin, sayfa değişiklikleri izleme, pazarlamacı ekiplerin web sitesinde meslektaşları tarafından yapılan tüm değişiklikleri izlemesine yardımcı olabilir. Bu da, yanlış iletişim sorunlarını ve değişikliğinden dolayı oluşabilecek arama motorlarının cezalarını önler.Artık e-ticaret sitesi sahipleri, mobil aramada yüksek sıralamanın öneminin farkındalar. Google, tüm mobil aramaların üçte birinin yerel olduğunu ve yer ile ilgili mobil aramaların mobil aramadan% 50 daha hızlı arttığını söylüyor. SERP'lerin ilk sayfasında sıralama, e-ticaret web sitelerinin kalabalığın öne çıkmasına yardımcı olmakla kalmıyor, aynı zamanda web sitesi trafiğini artırıyor ve sonunda satışları artırıyor. Bu nedenle belirli bir konumdaki sıralamaları izlemek çok önemlidir.
SE Ranking belirli bir konum ve tüm cihazlar için sıralamaları kontrol ediyor. (her zaman doğru ve ayrıntılı bir şehir veya posta koduna göre.) Raporlara Google Haritalarını da dahil ederek, Google Search Console ve Google Analytics ile entegrasyon, web sitenize trafik çeken tüm arama terimlerini analiz etmenize olanak tanıyor.
Web sitesi denetimi, web sitenizin mobil cihazlarda ne kadar iyi göründüğünü de gösterir. OuterBox araştırmasına göre, akıllı telefon sahiplerinin% 62'si cihazlarını çevrimiçi alışveriş yapmak için kullanıyor. Bu nedenle, responsive ya da başka bir değişle duyarlı web tasarımı, e-ticaret mağazanızı mobil cihazlara uygun hale getirmenin ve mobil alışveriş deneyiminizi geliştirmenin en iyi yoludur.
26.Canlı Destek Platformları
https://tr.zopim.com/ Bu zendesk programı ücretli bir program isteyenler düşünebilirler.
Artık tüketiciler, online alışverişlere çok fazla zaman ayırıyorlar. Bu nedenle çevrimiçi alışveriş çok hızlı bir şekilde büyümekte, çevrimiçi eticaret siteleri de canlı sohbet, yardım masaları vb. Kullanarak yeni müşteriler kazanmaya odaklanmaktadır. Zopim gibi çevrimiçi sohbet sistemleri, müşterilerin gerçek zamanlı olarak doğrudan bir web sitesinden destek almalarına ve olası problemleri daha alışveriş yapılmadan çözmeye yardımcı oluyorlar.
Canlı Destek ve ya Sohbet yazılımları, hazır yanıtlar, satış izci, transkriptler, dosya paylaşımı ve diğer ton e-ticaret özellikleri gibi pek çok yararlı özellik sunar. Zendesk, Salesforce, Tawk To, Facebook Messenger vb. Gibi popüler üçüncü parti araçları sitebizden e-ticaret paketlerine kolaylıkla entegre edebilir ve kullanabilirsiniz.
27.Sitenizin Yüklenme Hızı
Sitede kalma süresini arttırmak için ilk olarak sitenin yüklenme hızını arttırmalısınız. Ziyaretçiler ve SEO açısından etkin bir yere sahip olan yüklenme hızının yavaş olması demek çarpıcı başlık ile hızla siteye çektiğiniz ziyaretçinin aynı hızla sitenizi terk etmesine yol açacaktır. Sitenizin yüklenme hızını azaltan görsellerin ve js, css gibi yazılımsal kod dosyalarının optimize edilmesi gereklidir. Bunun için site ölçüm araçları olan Google PageSpeed , Pingdom ve GTMetrix gibi site hızı ölçüm araçlarını kullanarak sitenizin hızını yavaşlatan etkenleri tespit ederek düzenlemesini yapabilirsiniz.
28.İçerikte doyuruculuk.
Yazdığınız yazı incelediğiniz konuyu gerçekten açıklamalıdır. Açıklama merak ettirici olmalı.Ancak,okumayu sevmeyenler için yazdıklarınızı videoyla açıklayan videoyu yayınlayıp ziyaretçiyi sitede tutabilirsiniz.
29. Ziyaretçinin hoşuna giden yayınınız olmuşsa o yazıyı tamamlayan yazılarınıza yönlendirebilirsiniz. Eğerki ziyaretçi sitede kalmazsa ziyaretçinin hoşuna gidebilecek bir paylaşımınıza ya da diğer bir sitenize yönlendirebilirsiniz.
30. Siteniz için ziyaretçi trafiği satın alma gibi yöntemlere başvurmayın. Bunlar sitenizin organik ziyaretçi almasına engel olurlar.
23. Tarih
Yazının yayınlanma tarihi de tıklama oranı üzerinde etkilidir. Tarihin, tıklama oranını arttırmaüzerindeki etkisi de %5 diyebiliriz. Bu oran size küçük gibi gelebilir ama arama sonucu sıralamasında 1. sıradaki sonuç ile 2. – 3. sıradaki sonuç arasında önemli bir fark meydana getirebilir. Buna göre çoğu kullanıcı için en iyi sonuçlar, en güncel veya daha güncel olan sonuçlardır.
Çoğu kullanıcı yayın tarihi belli bir süreyi aşmış sayfaların sonuçlarını görmezden gelir ve aradığı konu ile alakalı daha güncel sonuçları görmek ister. Bu anlamda en rekabetçi arama sonuçlarının yayınlanma tarihleri genellikle son 90-150 gün içindedir.
Yazılarınızın yayınlanma tarihini Google arama sonuçlarında daha iyi duruma getirmek en için öncelikle en çok tıklanan yazılarınızı tespit edin. Ardından, her birine kısaca yeni bir içerik ekleyip bugünün tarihi ile tekrar yayınlayın. Bu, eski içeriğin güncel kalmasına ve tarih açısından Google sonuçlarında, yine rekabet gücünüzü korumanıza yardımcı olacaktır.
Başlığınızı, açıklamanızı ve yayınlama tarihinizi optimize ettiğinizde, Google aramada tıklama oranını artırmak için gücünüzün her şeyini yaptınız.
24. Sayfada Kalma Süresini Arttırmak
Bir kişi bir Google aramasından sonra, belirli bir sayfayı veya yayını tıklar. İşte tam da bu andan sonra sayfada kalma süresi (oturum süresi) başlar. Kişi sayfadan ayrıldığı anda da sayfada kalma süresi sona erer. Bu istatistikler Google Analytics‘te görebilirsiniz.
Sayfada kalma süresi (oturum süresi) ne kadar uzun olursa, arama onucu sıralamalarında yazınızın sırası o kadar yükselecektir. Bu yüzden sayfada kalma süresini arttırma işine kafa yormalıyız. Sayfada kalma süresini etkileyen temel faktörler şunlardır:
24. 1. Yazınızın cümlelerinin, ekranın üst kısmında olduğundan emin olun.
Aşağı kaydırma yapmadan önce yazınızın ilk cümlesinin görülebildiğinden emin olmak için bir bilgisayar, dizüstü bilgisayar ve akıllı telefon ile hızlıca kontrol etmelisiniz.
24.2. Harika bir giriş ile onları yazınızın alt kısımlarına doğru çekin.
24. 3. İçeriğinizi maddeler ve başlıklara dikkat çekin.
Yazınızı muhakkak madde işaretli listelere, numaralı sıralamalara/başlıklara kırın ve tek bir paragraf için hiçbir zaman sekiz cümleyi aşmayın.
24. 4. Yayınlarınıza görselleri stratejik olarak yerleştirin.
Grafikler, çizelgeler ve gömülü YouTube videoları kullanmaya çalışın.
24.5. Özel bir yazı tipi ile gösterişli olmayın ve satır aralığını çok yüksek veya alçak tutmayın.
24.6. Reklamlarınızı, mobil cihazdaki birinci veya ikinci paragrafın ardından başlatın.
24.7. Mesajlarınızın son paragrafına özelleştirilmiş iç bağlantılar (hyper link) yerleştirin.
25.SE Ranking kullanmak
https://seranking.com/ aslında ücretli bir site.Ancak triali kullanıp eksiklerinizi tesbit ederek onları giderip tıklamanızı arttırabilirsiniz.
SE Ranking aslında online bir seo yazılımı. İstenilen kelimelerde web sitesinin arama sonuçlarının en üstüne tırmanmasına yardımcı olan güçlü bir pazarlama platformu. Platform, pazarlama planı, web sitesi denetimi, tüm konumlar ve cihazlar için anahtar kelime sıralama izleme, sosyal medya yönetimi, SEO potansiyel, sayfa değişiklikleri izleme ve diğer pek çok özellik gibi ekstra seçenekler ve özel özelliklere sahip bir dizi faydalı araç içerir.
SE Ranking, aynı platformda birçok projede çalışmanıza ve çevrimiçi mağazanızın başarısını ölçmenize olanak tanır. Pazarlama ekibi içinde uzman iseniz, bu araç aynı zamanda herkesin aynı sayfada konuşmasına yardımcı oluyor. Örneğin, sayfa değişiklikleri izleme, pazarlamacı ekiplerin web sitesinde meslektaşları tarafından yapılan tüm değişiklikleri izlemesine yardımcı olabilir. Bu da, yanlış iletişim sorunlarını ve değişikliğinden dolayı oluşabilecek arama motorlarının cezalarını önler.Artık e-ticaret sitesi sahipleri, mobil aramada yüksek sıralamanın öneminin farkındalar. Google, tüm mobil aramaların üçte birinin yerel olduğunu ve yer ile ilgili mobil aramaların mobil aramadan% 50 daha hızlı arttığını söylüyor. SERP'lerin ilk sayfasında sıralama, e-ticaret web sitelerinin kalabalığın öne çıkmasına yardımcı olmakla kalmıyor, aynı zamanda web sitesi trafiğini artırıyor ve sonunda satışları artırıyor. Bu nedenle belirli bir konumdaki sıralamaları izlemek çok önemlidir.
SE Ranking belirli bir konum ve tüm cihazlar için sıralamaları kontrol ediyor. (her zaman doğru ve ayrıntılı bir şehir veya posta koduna göre.) Raporlara Google Haritalarını da dahil ederek, Google Search Console ve Google Analytics ile entegrasyon, web sitenize trafik çeken tüm arama terimlerini analiz etmenize olanak tanıyor.
Web sitesi denetimi, web sitenizin mobil cihazlarda ne kadar iyi göründüğünü de gösterir. OuterBox araştırmasına göre, akıllı telefon sahiplerinin% 62'si cihazlarını çevrimiçi alışveriş yapmak için kullanıyor. Bu nedenle, responsive ya da başka bir değişle duyarlı web tasarımı, e-ticaret mağazanızı mobil cihazlara uygun hale getirmenin ve mobil alışveriş deneyiminizi geliştirmenin en iyi yoludur.
26.Canlı Destek Platformları
https://tr.zopim.com/ Bu zendesk programı ücretli bir program isteyenler düşünebilirler.
Artık tüketiciler, online alışverişlere çok fazla zaman ayırıyorlar. Bu nedenle çevrimiçi alışveriş çok hızlı bir şekilde büyümekte, çevrimiçi eticaret siteleri de canlı sohbet, yardım masaları vb. Kullanarak yeni müşteriler kazanmaya odaklanmaktadır. Zopim gibi çevrimiçi sohbet sistemleri, müşterilerin gerçek zamanlı olarak doğrudan bir web sitesinden destek almalarına ve olası problemleri daha alışveriş yapılmadan çözmeye yardımcı oluyorlar.
Canlı Destek ve ya Sohbet yazılımları, hazır yanıtlar, satış izci, transkriptler, dosya paylaşımı ve diğer ton e-ticaret özellikleri gibi pek çok yararlı özellik sunar. Zendesk, Salesforce, Tawk To, Facebook Messenger vb. Gibi popüler üçüncü parti araçları sitebizden e-ticaret paketlerine kolaylıkla entegre edebilir ve kullanabilirsiniz.
27.Sitenizin Yüklenme Hızı
Sitede kalma süresini arttırmak için ilk olarak sitenin yüklenme hızını arttırmalısınız. Ziyaretçiler ve SEO açısından etkin bir yere sahip olan yüklenme hızının yavaş olması demek çarpıcı başlık ile hızla siteye çektiğiniz ziyaretçinin aynı hızla sitenizi terk etmesine yol açacaktır. Sitenizin yüklenme hızını azaltan görsellerin ve js, css gibi yazılımsal kod dosyalarının optimize edilmesi gereklidir. Bunun için site ölçüm araçları olan Google PageSpeed , Pingdom ve GTMetrix gibi site hızı ölçüm araçlarını kullanarak sitenizin hızını yavaşlatan etkenleri tespit ederek düzenlemesini yapabilirsiniz.
28.İçerikte doyuruculuk.
Yazdığınız yazı incelediğiniz konuyu gerçekten açıklamalıdır. Açıklama merak ettirici olmalı.Ancak,okumayu sevmeyenler için yazdıklarınızı videoyla açıklayan videoyu yayınlayıp ziyaretçiyi sitede tutabilirsiniz.
29. Ziyaretçinin hoşuna giden yayınınız olmuşsa o yazıyı tamamlayan yazılarınıza yönlendirebilirsiniz. Eğerki ziyaretçi sitede kalmazsa ziyaretçinin hoşuna gidebilecek bir paylaşımınıza ya da diğer bir sitenize yönlendirebilirsiniz.
30. Siteniz için ziyaretçi trafiği satın alma gibi yöntemlere başvurmayın. Bunlar sitenizin organik ziyaretçi almasına engel olurlar.
0 #type=(blogger):
Yorum Gönder